EÜ Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi PROGRAM ÇIKTILARI
- Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olma.
 - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde sınırlı düzeyde kullanabilme.
 - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak arkeolojik verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmaya ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri getirebilme.
 - Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçlar ile kayıt altına alabilme.
 - Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olma.
 - Alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilme.
 - Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilme.
 - Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
 - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirip yorum getirebilme.
 - Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık , olumlu bir tutum sergileyebilme.
 - Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olma.
 - Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları gerçekleştirdiği yörelerde etkinlikler düzenleyip ve uygulayabilme.
 - Temel düzeyde İngilizce bilgisi edinerek alanındaki bilimsel çalışmaları izleyebilme ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilme.
 - Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
 - Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etme.
 - Alan uygulamaları dışında Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo / laboratuar ortamında çalışma becerisine sahip olma.
 
    








